pajączek
BoGGy
2003-10-12 16:56:30 UTC
witam...
mam pytanko... co zrobic z okraglymi plecami ? od okolo 14 lat siedze po
kilka godzin dziennie przed komputerem... do tego jeszcze jestem studentem
informatyki i co nieco zarabiam jako informatyk... oprocz poglebiajacej sie
wady wzroku mam problem z prostota ;) swoich plecorkow....

czy pajaczek z TV MARKETu to dobry pomysl ? :) zeby sie nauczyc trzymac
prosta postawe ?

http://www.tvmarket.com.pl/prezentacja.php?dzial=&idprod=0116000151
Anka £azowska
2003-10-12 17:07:51 UTC
Witaj BoGGy,

W Twoim liście datowanym 12 października 2003 (18:56:30) można przeczytać:

> [...]
B> wady wzroku mam problem z prostota ;) swoich plecorkow....

B> czy pajaczek z TV MARKETu to dobry pomysl ? :) zeby sie nauczyc trzymac

Na pewno nie jest zlym pomyslem, ale jezeli masz slabe miesnie pleckow
to za bardzo nie pomoze poza ciaglym piszczeniem.
Swego czasu bylam notoryczna "garbuska". Pomogly mi cwiczonka na
plecki, tzn. tzw. jaskolka - lezac na brzuchu napinasz lopatki,
podnosisz rece nieco w gore i napinasz posladki (nogi powinny Ci sie
lekko uniesc w gore). Wygladasz jak samolot albo jak jaskolka. Trzeba
w tej pozycji wytrzymac ok. 5-8 sek.
Rezultaty po paru seriach.
Dobre tez ponoc jest noszenie ksiazki na glowie - ale tego nie
probowalam.
--
Pozdr.
Anka
Anka £azowska
2003-10-12 17:08:49 UTC

Robert
2003-10-12 17:28:12 UTC
Post by BoGGy
[...]
Tu nie chodzi tylko o "nauczenie sie". Musisz wzmocnic miesnie grzbietu,
szczegolnie te wzdluz kregoslupa. Konieczne regularne wizyty na silowni -
tam Ci trener doradzi. Oczywiscie jak juz, to lepiej harmonijnie rozwinac
wszystkie miesnie.
W warunkach domowych typowe cwiczenie to wsparcie gory ud na stolku/krzesle
(male siedzisko najlepiej), zaczepienie piet o brzeg mebla od dolu i sklony
twarza do podlogi. Na gorze tylko do wyprostu, nie przeginac ku gorze.
Poczatkowo bez obciazen, z czasem dodawac obciazenia przyciskane do klatki
piersiowej.

Ale najlepiej na silownie.
--
Robert
BoGGy
2003-10-12 19:37:02 UTC
hm...
ale czy prostujac sie non stop - o ile bede reagowal na bzyczek... wzmocni
mi miesni grzbietu wystarczajaco mocno ?
Robert
Robert
2003-10-12 19:51:26 UTC
Post by BoGGy
hm...
ale czy prostujac sie non stop - o ile bede reagowal na bzyczek...
wzmocni mi miesni grzbietu wystarczajaco mocno ?
Nie wzmocni, bo to jest prawie zadne cwiczenie dla miesni - brak obciazenia.
--
Robert