losartanum + indapamidum
PiteR
2021-10-25 20:50:56 UTC
Czy można łączyć Losartanum kalicum z Indapamidum w leczeniu
nadciśnienia ?
Mnie lekarz dał taki zestaw bo od Rampril się dusiłem.
Biorę już rok.

indapamide 2.5mg - odwadnia
losartan 50mg - obniża (po 3 tyg dopiero efekt)

jeśli indapamide mnie usypia to mam brać po pracy o 17oo

https://www.nhs.uk/medicines/indapamide/
https://www.nhs.uk/medicines/losartan/
Piter
Henryk Hajdan
2021-10-26 12:18:49 UTC
Post by PiteR
[...]
Jeśli lekarz tak ci zapisał czyli jedno nie wyklucza drugiego i nie
gryzie się z drugim.

A czy ten indapen goni cie do klopa w nocy ? bo jeśli bierzesz o 17:00
to działa akurat w nocy.
PiteR
2021-10-26 22:13:32 UTC
Jakie ciśnienia miewa pacjent? Czy ma skoki? Czy rośnie
wieczorem?
z dotychczasowymi lekami cisnienia 120-130/70-80
bez leków 140-150/90-100
dobre było
nie mogę osiągnąć takich wartości
ale dam drugą szansę i pobiorę regularnie przez miesiąc.
chodzi o to, że lekarz rodzinny wypisał losartanum kalicum 25
bisoprololi furamas 2,5mg, indapamidum 2,5mg , eplerononum 25mg
a potem dorzucił
Telmisartanum 20mg
imho dał większe i szybsze armaty. Losartan ma duża bezwładność.

bisoprolol żeby wyhamować tętno.
--
Piter

człowiek chciał być królem planety